سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط محیطی نصب الکتروموتور

الکتروموتور ها برای محیط های تمیز و خشک مناسب میباشند. بر اساس طراحی آنها حداکثر دمای مناسب برای نصب 40 درجه سانتی گراد میباشد و ارتفاعی برابر 1000 متر از سطح دریا میباشد. با تجاوز به این مقادیر متقابلا توان خروجی الکتروموتورها کاهش پیدا می کند. تقریبا با افزایش هر یک درجه به دمای محیط یعنی توان خروجی موتور دو درصد کاهش می یابد.

همچنین افزایش ارتفاع نیز بر عملکرد موتور تاثیر گذار است و با افزایش هر 100 متر از ارتفاع سطح دریا که 1000 متر می باشد یک درصد توان خروجی کاهش می یابد.

در شرایطی که مجبور به نصب موتور ها در دمای بالاتر از استاندارد هستیم می بایست برای جلوگیری از سوختن ناشی از افزایش دما  از عایق های حرارتی استاندارد استفاده کرد. همچنین می توان برای افزایش طول عمر عایق ها نیز تدابیری اندیشید و بررسی های دقیق تری را به عمل آورد. یک سری از قطعات و اتصالات در الکتروموتور نیاز به عایق کاری دارند که شامل موارد زیر می باشد :

1- سیم پیچ استاتور که شامل مفتول های از جنس مس – عایق حلقه ها – عایق زمین – نوار های میکا می باشد

2- عایق جهت سیم پیچ ها

3- عایق برای پیچ های محکم کننده

4- رتور ها

5- ورقه های هسته الکتروموتور

برای ایجاد شرایط محیطی نصب مناسب از عایق ها استفاده می شود که این عایق ها دارای 3 دسته با علکرد متفاوت می باشند .

1- میزان استاندارد برای افزایش دما

2- محدودیت دمای مرکزی کانونی

3- میزان دمای حداکثری سیم پیچ ها

یکی از شرایط مهم محیطی نصب الکتروموتور بحث دما میباشد در موتورهایی که محبوس هستند و دور تا دور آن بسته است از یک فن که در محور خارجی الکتروموتورها نصب میشود به کار می رود این فن دمای داخلی را به بیرون هدایت میکند تا دمای موتور را کاهش دهد.